Call4Service
210 2447800 Γραμμή εξυπηρέτησης
Φόρμα επικοινωνίας
Ενημερωτικό δελτίο
Food industry

Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών

Βιομηχανία τροφίμων και ποτών, μία από τις πιο σημαντικές για την ελληνική οικονομία.

Τα τρόφιμα και ποτά έχουν κατακτήσει με την αξία τους μία εξαιρετικά σημαντική θέση στην εγχώρια μεταποίηση. Κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης, ο κλάδος διακρίθηκε για την υψηλή ανθεκτικότητά του. Σήμερα, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτόν έχουν καταφέρει να αυξήσουν σημαντικά τα έσοδά και τα περιθώρια κέρδους τους. Έτσι, ο κλάδος έφτασε να αποτελεί τον μεγαλύτερο ολόκληρης της ελληνικής βιομηχανίας, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 30% της συνολικής απασχόλησης και των εσόδων της.

Η ενίσχυση της εξωστρέφειας ενίσχυσε τον κλάδο

Στο σύνολό τους, οι ελληνικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών αγγίζουν τις 16.000. Ο δε κύκλος εργασιών τους κυμαίνεται στα 15 δις ευρώ. Η ραγδαία ανάπτυξή τους τα τελευταία χρόνια οφείλεται στην ενίσχυση της εξωστρέφειά τους. Πλέον, το εμπορικό τους ισοζύγιο είναι πολύ πιο ισορροπημένο συγκριτικά με το παρελθόν χάρη στην αύξηση των εξαγωγών.

Οι επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων βασίζεται κυρίως σε τρεις υποκλάδους: τα γαλακτοκομικά, την αρτοποιία και τα προϊόντα αλευρόμυλων, καθώς και τα έλαια. Όλοι μαζί καλύπτουν περίπου το 50% της εγχώριας παραγωγής. Εξαιρετική δυναμική εμφανίζουν τα φρούτα και λαχανικά, η κονσερβοποιία και τα αλκοολούχα ποτά. Επιπλέον, πολλές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στο χοιρινό, στα γαλακτοκομικά και παγωτά, στα νερά και αναψυκτικά ποτά, στα κατεψυγμένα, στους ξηρούς καρπούς, στα πουλερικά, στο κόκκινο κρέας και στα αλιεύματα.

Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών προσφέρει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης

Βασικό χαρακτηριστικό της ραγδαία αναπτυσσόμενης ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων και ποτών είναι ο υψηλός κατακερματισμός της σε πολλές εταιρείες. Η μέση ελληνική εταιρεία τροφίμων και ποτών είναι μικρή σε μέγεθος και με λίγα επενδυμένα κεφάλαια. Στην πράξη λοιπόν, το στοιχείο αυτό αναδεικνύει μία σειρά από ευκαιρίες και προκλήσεις οι οποίες μπορούν να αυξήσουν ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητά της. Οι πιο σημαντικές από αυτές είναι:

1. Η προσφορά ποιοτικών και καινοτόμων προϊόντων

Βασικές προϋποθέσεις για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής βιομηχανίας τροφίμων και ποτών είναι αφενός η υψηλή ποιότητα των προϊόντων, αφετέρου η επένδυση στην καινοτομία. Οι ελληνικές εταιρείες είναι σημαντικό να επενδύσουν στην έρευνα και ανάπτυξη, δημιουργώντας νέες καινοτόμες συνθέσεις οι οποίες θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των κοινών – στόχων της. Οι συνθέσεις αυτές είναι σημαντικό να συνδυαστούν και με τις κατάλληλες συσκευασίες, οι οποίες θα κάνουν τα προϊόντα πιο ελκυστικά.

2. Η υιοθέτηση αποτελεσματικού μάρκετινγκ

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών έχει ανάγκη από αποτελεσματικό μάρκετινγκ. Κάθε επιχείρηση του κλάδου είναι σημαντικό να επενδύσει σε μόνιμες υποδομές μάρκετινγκ και επικοινωνίας. Επιπλέον, η κυριαρχία του digital περιβάλλοντος επιβάλλει συνεργασίες με επαγγελματίες και agencies που διαθέτουν ισχυρό know-how. Σε κάθε περίπτωση, οι στόχοι μάρκετινγκ των επιχειρήσεων πρέπει να εστιάζουν στο αποτελεσματικό branding, καθώς και την ομαδοποίηση – διαφοροποίηση των προϊόντων.

3. Η ενίσχυση της εξαγωγικής δυναμικής στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών

Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας σχετίζεται ισχυρά με τις εξαγωγές. Η εγχώρια βιομηχανία τροφίμων και ποτών είναι μεν ανταγωνιστική, ωστόσο εμφανίζει πολλά περιθώρια για αύξηση της εξωστρέφειάς της. Ενώ ορισμένοι υποκλάδοι της όπως τα έλαια και τα φρούτα/λαχανικά είναι εξαιρετικά εξωστρεφείς, υπάρχουν άλλοι που κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα. Ωστόσο, η ανταγωνιστικότητά τους μπορεί να βελτιωθεί μέσα από διανομή σε μεγαλύτερες γεωγραφικές περιοχές, στόχευση σε διεθνείς αγορές, καθώς κα συνέργειες με άλλα εγχώρια και διεθνή σχήματα.

4. Ο κομβικός ρόλος των logistics

Στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών, τα logistics διαδραματίζουν κομβικό ρόλο στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Κατ’ αρχήν, κάθε επιχείρηση που στοχεύει στην επέκτασή της διανομής της, είναι σημαντικό να προχωρήσει σε αύξηση της κλίμακας αποθήκευσης και διανομής των προϊόντων της. Από κει και πέρα, μερικές από τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να κυριαρχήσει έναντι του ανταγωνισμού της είναι να προχωρήσει σε ανασχεδιασμό αποθήκης με γνώμονα τη βέλτιστη λειτουργικότητά της, σε ενοποίηση κινήσεων προς κοινούς προορισμούς (προς πελάτες και μονάδες επεξεργασίας), καθώς και σε υιοθέτηση νέων τεχνολογιών αυτοματοποίησης και δικτύωσης.

Επενδύστε στον κατάλληλο συνεργάτη για την επιχείρησή σας

Το μέλλον της βιομηχανίας των τροφίμων και των ποτών, απαιτεί αυτοματοποίηση, ταχύτητα και ευελιξία. Βελτιστοποιήστε τα logistics της επιχείρησής σας και περάστε μπροστά από τον ανταγωνισμό σας, αξιοποιώντας τις τεχνολογικές καινοτομίες τη Jungheinrich. Για την έγκαιρη παραγωγή και την αποτελεσματική διανομή τροφίμων, ποτών ή ζωοτροφών προσφέρουμε λύσεις για κάθε επιχείρηση και ανάγκη. Μεταξύ άλλων, τα προϊόντα και οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν:

  1. Άρτιο σχεδιασμό / επανασχεδιασμό της αποθήκης σας.
  2. Επιλογή των κατάλληλων συστημάτων ραφιών.
  3. Επιλογή των κατάλληλων περονοφόρων μηχανημάτων.
  4. Αξιοποίηση νεών τεχνολογιών αυτοματοποίησης των εργασιών.

Γνώμονάς μας η βελτιστοποίηση της αποθήκης σας έτσι ώστε να σας προσφέρει τη μέγιστη λειτουργικότητα και πρακτικότητα, να βελτιστοποιεί τους χρόνους εκφόρτωσης και μεταφοράς φορτίων, να εξασφαλίζει μία απόλυτα διαφανή λειτουργία και να σέβεται εργαζομένους και περιβάλλον.

Ανακαλύψτε τα κορυφαία projects της Jungheinirich στην βιομηχανία τροφίμων και ποτών εδώ.

Βρήκατε ενδιαφέρον το νέο μας άρθρο για τη βιομηχανία τροφίμων και ποτών;
Διαβάστε περισσότερα κείμενα για επαγγελματίες στο blog της Jungheinrich.

Έχετε ερωτήσεις;