Αυτοματοποίηση της προμήθειας υλικών στο εργοστάσιο κινητήρων στη Νυρεμβέργη με 12 ρομπότ Magazino SOTO
Η εταιρεία ρομποτικής Magazino με έδρα το Μόναχο, η οποία ανήκει στη Jungheinrich, κέρδισε την εγκατάσταση της MAN στη Νυρεμβέργη ως πελάτη στόλου για το ρομπότ SOTO. Το κινητό ρομπότ SOTO αυτοματοποιεί την προμήθεια υλικών μεταξύ της αποθήκης και της γραμμής συναρμολόγησης, μεταφέροντας εντελώς αυτόνομα μικρούς φορείς φορτίου (SLC). Μετά από ένα πιλοτικό πρόγραμμα διάρκειας ενός έτους, ολόκληρη η διαδικασία εφοδιασμού φορέων μικρού φορτίου για τη συναρμολόγηση κινητήρων και τη μελλοντική παραγωγή συσσωρευτών θα αυτοματοποιηθεί με 12 ρομπότ SOTO από το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους.
Η Magazino και η MAN συνεργάζονται στενά και με προσανατολισμό στην εφαρμογή στον τομέα της αυτοματοποίησης της εφοδιαστικής από το 2019 και έχουν ήδη συγκεντρώσει την ειδική τεχνογνωσία τους κατά τη φάση ανάπτυξης των ρομπότ SOTO. Η λειτουργικότητα των ρομπότ δοκιμάστηκε εκτενώς και βελτιστοποιήθηκε σε ζωντανή λειτουργία κατά τη διάρκεια μιας πιλοτικής φάσης διάρκειας ενός έτους. Με βάση αυτή τη θετική δοκιμή, η εγκατάσταση της MAN στη Νυρεμβέργη αποφάσισε να αναπτύξει έναν στόλο δώδεκα ρομπότ SOTO για την πλήρη αυτοματοποίηση της εφοδιαστικής μικρών εξαρτημάτων.
Ο Simon Becker, Project Manager της ΜΑΝ, επισημαίνει: "Η εισαγωγή του SOTO σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα προς το μέλλον της εφοδιαστικής στην τελευταία ανάπτυξη του εργοστασίου μας στη Νυρεμβέργη. Χάρη στο SOTO, η διαδικασία εφοδιασμού με μικρούς μεταφορείς φορτίου είναι πλέον επίσης πλήρως αυτοματοποιημένη. Επομένως, αυτά τα ρομπότ είναι παράλληλα υποδειγματικά για τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση και αυτοματοποίηση του εργοστασίου μας και συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική στρατηγική μας. Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις πόσο αποτελεσματικά και αρμονικά μπορούν να συνεργαστούν άνθρωποι και ρομπότ. Η απόφαση να εισαγάγουμε τα ρομπότ SOTO είναι το αποτέλεσμα πολλών ετών αξιόπιστης συνεργασίας με τη Magazino, η οποία αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή μας για τεχνολογική αριστεία και συνεχή βελτίωση".
Ο Markus Ruder, Project Manager της Magazino, για το κοινό έργο με τη ΜΑΝ, περιγράφει τη διαδικασία-στόχο ως εξής: "Τα ρομπότ SOTO παραλαμβάνουν τους μικρούς φορείς φορτίου ανεξάρτητα από την αυτοματοποιημένη αποθήκη miniloads και κάθε ρομπότ μεταφέρει έως και 18 εμπορευματοκιβώτια κάθε φορά στις επιμέρους γραμμές συναρμολόγησης. Εργάζονται στο ίδιο περιβάλλον με τους ανθρώπους και άλλα κινητά ρομπότ. Στη γραμμή συναρμολόγησης, τα ρομπότ SOTO τοποθετούν τα εμπορευματοκιβώτια, τα οποία επί του παρόντος ζυγίζουν 12 κιλά, απευθείας στα ράφια. Ο εργαζόμενος μπορεί στη συνέχεια να έχει εύκολη πρόσβαση στα επιμέρους εξαρτήματα για συναρμολόγηση στην απέναντι πλευρά του ραφιού. Το ρομπότ SOTO παραλαμβάνει επίσης αυτόνομα τα κενά και τα μεταφέρει στο κεντρικό σημείο συλλογής".
Το εργοστάσιο στη Νυρεμβέργη χρησιμοποιεί τυποποιημένες μορφές δοχείων σύμφωνα με το πρότυπο VDA, τη Γερμανική Ένωση Βιομηχανίας Αυτοκινήτου. Η προσαρμοστική λαβίδα του ρομπότ προσαρμόζεται αυτόματα στο αντίστοιχο μέγεθος δοχείου και, όπως και οι άνθρωποι, κινείται επίσης ευέλικτα σε διαφορετικά ύψη των ραφιών μεταφοράς. Το ρομπότ χρησιμοποιεί αναγνώσιμους από μηχανήματα κωδικούς στα ράφια και ετικέτες στα εμπορευματοκιβώτια για την αναγνώρισή τους. Λαμβάνει τις εντολές μεταφοράς απευθείας από το σύστημα διαχείρισης αποθήκης.
Ενώ οι γραμμές συναρμολόγησης στη μεταποιητική βιομηχανία είναι σήμερα σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένες, η αναπλήρωση στη συντριπτική πλειονότητα των αποθηκών εξακολουθεί να πραγματοποιείται χειροκίνητα. Οι προηγούμενες λύσεις, όπως τα ρυμουλκά τρένα ή τα απλά αυτόματα μηχάνημα μεταφοράς (AGV), δεν αυτοματοποιούν πλήρως τη διαδικασία, καθώς απαιτείται χειρωνακτική εργασία για τη φόρτωση και την εκφόρτωση. Στην εγκατάσταση της MAN στη Νυρεμβέργη, οι φορείς μικρών φορτίων ήδη αποπαλετοποιούνται αυτόματα μετά την παράδοση και αποθηκεύονται στην αυτοματοποιημένη miniload αποθήκη. Με το SOTO, η ΜΑΝ αυτοματοποιεί τώρα το "τελευταίο μίλι" στη διαδικασία παροχής φορέων μικρού φορτίου με στόχο η πρώτη ανθρώπινη ενέργεια στη διαδικασία να είναι η μεταφορά των κενών φορέων μικρού φορτίου από τον αγωγό πλήρους φορτίου στον αγωγό κενών του ραφιού από τους εργάτες συναρμολόγησης, από όπου το ρομπότ συλλέγει και πάλι τους φορείς μικρού φορτίου.
Το ρομπότ SOTO συνδυάζει αυτά τα στοιχειώδη στάδια της εφοδιαστικής διαδικασίας σε μια ενιαία, πλήρως αυτόνομη λύση: παραλαβή μικρών φορέων φορτίου διαφορετικών μεγεθών από μια αποθήκη, αυτόνομη μεταφορά πολλών μικρών φορέων φορτίου από την πηγή στη δεξαμενή και παράδοση σε ράφια ροής κοντά στη γραμμή σε διαφορετικά ύψη. Οι δυνατότητές του περιλαμβάνουν τη συλλογή κενών και την περιστροφή φορέων μικρών φορτίων. Σε υφιστάμενα περιβάλλοντα, το ρομπότ εργάζεται με ασφάλεια στον ίδιο χώρο με τους ανθρώπους. Αυτές οι δυνατότητες διαφοροποιούν σαφώς το ρομπότ SOTO από το περιβάλλον της αγοράς και επιτρέπουν για πρώτη φορά πραγματική αυτοματοποίηση από άκρη σε άκρη στην παροχή υλικών με μικρούς φορείς φορτίου.