Call4Service
210 2447800 Γραμμή εξυπηρέτησης
Φόρμα επικοινωνίας
Ενημερωτικό δελτίο
Logistics1

Logistics στην Ελλάδα: Σε τροχιά ανάπτυξης

Η χώρα μας διεκδικεί πλέον με αξιώσεις τον ρόλο της ως διεθνούς εμπορευματικού κέντρου, με όλο και περισσότερες επιχειρήσεις να δρομολογούν επενδύσεις για τα επόμενα χρόνια.

Logistics στην Ελλάδα, ένας από τους κλάδους επιχειρηματικής δραστηριότητaς που τα τελευταία χρόνια εισέρχονται σταθερά σε διαρκώς επιταχυνόμενη τροχιά ανάπτυξης. Αναλυτές και ειδήμονες τονίζουν πως η χώρα μας διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να δρομολογηθεί μια σειρά επενδύσεων που θα την απογειώσει έτι περαιτέρω. Ποιοι είναι όμως όλοι οι παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόοδο του κλάδου; Με ποιους τρόπους η πολιτεία μπορεί να ωθήσει την επιχειρηματική δραστηριότητα προς τα εμπρός; Πώς η Jungheinrich, ο κορυφαίος πάροχος Material Handling & Intralogistics λύσεων μπορεί να απαντήσει στις ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων; Μάθετε περισσότερα μέσα από το κείμενο που ακολουθεί.

Οι συντελεστές της προόδου των logistics στην Ελλάδα

Η στρατηγική γεωγραφική θέση της Ελλάδας – η χώρα αποτελεί κομβικής σημασίας σταυροδρόμι μεταξύ Ανατολής και Δύσης – την καθιστά ως έναν εν δυνάμει πανίσχυρο κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας και των logistics τόσο στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου όσο και παγκοσμίως. Η σημασία αυτή της τοποθεσίας της έρχεται να ισχυροποιηθεί με τη σημαντική αναβάθμιση των οδικών αξόνων και των σιδηροδρομικών μεταφορών που επιτελείται τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, μία σειρά από νέες επενδύσεις, όπως το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, καθώς και η διαρκής δημιουργία νέων αποθηκευτικών κέντρων, προσφέρουν κάτι παραπάνω από πρόσφορο έδαφος για την περεταίρω ανάπτυξη του κλάδου.

Όσον αφορά τα ελληνικά εμπορικά λιμάνια, αυτά αποτελούν ένα ξεχωριστό ξεφάλαιο στην ανάπτυξη των logistics. Πέντε εξ αυτών και συγκεκριμένα αυτά του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας έχουν στρατηγικό ενδιαφέρον και περιλαμβάνονται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ως βασικές θαλάσσιες διασυνδέσεις της Μεσογείου. Σημειώνεται πως ο ΟΛΠ κατατάσσεται 5ος μεταξύ των λιμένων της ΕΕ-27 και 1ος στη Μεσόγειο ως προς τον όγκο των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων. Ο όγκος δε, των εμπορευμάτων που μεταφέρθηκαν το 2020 στα ελληνικά κύρια λιμάνια ήταν ο 7ος μεγαλύτερος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μολονότι μειωμένος κατά 7.7% συγκριτικά με το 2019.

Όπως όλα δείχνουν, το timing μοιάζει πιο ιδανικό από ποτέ, μετά και την πανδημία που διατάραξε σύσσωμη την ευρωπαϊκή εφοδιαστική αλυσίδα. Πλέον, φαίνεται πως χαράσσεται μια αλλαγή πλεύσης στην κεντρική ευρωπαϊκή πολιτική με στόχο την αποφυγή της υπερεξάρτησης της ΕΕ από τρίτες χώρες. Οι ευρωπαϊκές οικονομίες, στοχεύοντας σε μία ισχυρή επανάκαμψή τους, ποντάρουν πολλά στον επαναπατρισμό της βιομηχανίας στην Ευρώπη, κάνοντας στρατηγικές επενδύσεις και κινήσεις σε νέες αλυσίδες αξίας. 

Πώς η ελληνική πολιτεία μπορεί να δώσει ώθηση στον κλάδο των logistics

Οι άνωθεν παράγοντες και συγκυρίες, δημιουργούν όντως ένα κλίμα μεγάλης δυναμικής για την ανάπτυξη των logistics στην Ελλάδα. Απαραίτητη όμως προϋπόθεση είναι να ξεπεραστούν χρόνιες παθογένειες και να αξιοποιηθούν σημαντικές ευκαιρίες, όπως η ενίσχυση των εμπορευματικών ροών (transit) μέσω του Πειραιά και η μετατροπή του ΟΛΘ σε κεντρικό εξαγωγικό λιμένα των Βαλκανίων. 

Την ίδια ώρα, η Πολιτεία καλείται να μεριμνήσει ώστε να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας, που δύνανται να αποδώσουν μεγάλα χρηματοοικονομικά οφέλη για την Ελλάδα, αξιοποιώντας την παραμονή και την επαναπροώθηση- του διερχόμενου φορτίου. Κάποιες από τις υπηρεσίες αυτές, σχετίζονται με τη συναρμολόγηση, το labeling, τον ποιοτικό έλεγχο, τη συσκευασία και άλλες.

Τέτοιου είδους δυνατότητες, μπορούν να αξιοποιηθούν μόνο αν αντιμετωπιστούν σημαντικές αδυναμίες της ελληνικής εφοδιαστικής, όπως είναι η απουσία ψηφιοποιημένων και αυτοματοποιημένων λειτουργιών, η έλλειψη μεγάλων υποδομών αποθηκευτικών χώρων, η έλλειψη οργανωμένων υποδοχέων εφοδιαστικής και η ελλιπής δευτερογενής νομοθεσία.

Jungheinrich, βασικός πυλώνας στήριξης των logistics

Είναι πια σαφές, τόσο σε επίπεδο χώρας όσο και επίπεδο επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των logistics, πως ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η αυτοματοποίηση υποστηρίζουν το μέλλον του κλάδου. Η Jungheinrich, γνωρίζοντας τα logistics καλύτερα από κάθε άλλον, σχεδιάζει from scratch τις πιο σύγχρονες λύσεις σε κάθε πρόβλημα που σχετίζεται με την εφοδιαστική αλυσίδα και τα στάδιά της, από την αποθήκευση και τη μεταφορά έως την πλήρη αυτοματοποίηση των διαδικασιών. Επιπλέον, υποστηρίζει δυναμικά την εκπαίδευση και την εξοικείωσή του ανθρωπίνου δυναμικού με τις αυτοματοποιημένες και ψηφιοποιημένες λύσεις της, ωθώντας την ανταγωνιστικότητα κάθε επιχείρησης στα ύψη.

Βρήκατε ενδιαφέρον το νέο μας άρθρο «Logistics στην Ελλάδα: Σε τροχιά ανάπτυξης»;
Διαβάστε περισσότερα κείμενα που αφορούν την ανάπτυξη της επιχείρησής σας στο blog της Jungheinrich.

Έχετε ερωτήσεις;